خرید و فروش عمده ملک

امروزه یکی از بازار های پرسود در جهان به ویژه در ایران به علت تورم ها، خرید و فروش عمده املاک است. زمین و مساکن یکی از مواردی هستند که مقدار بسیار زیادی تحت تاثیر تورم قرار میگیرند و به نسبت موارد دیگر بیشتر تغییر میکنند که این امر باعث شده تا خرید و فروش عمده آنها ارزشمند و سود آور باشد.

این بازار به گونه ای است که شما با مبلغی نسبتا پایین میتوانید وارد آن شده معاملات و خرید و فروش ها را انجام دهید و هرزمان که میخواهید از آن خارج شوید. با این حال با وجود این امر خرید و فروش عمده املاک کار چندان آسانی نیست.
اگر دنبال کسب و کاری پرسود هستید؛ این خرید و فروش عمده املاک کار مناسبی برای شما خواهد بود به شرط آنکه قوانین و نکات آنرا رعایت کنید. در غیر این صورت خرید و فروش عمده املاک میتواند ثروت شمارا برباد دهد.

عمده فروشی املاک چیست؟

عمده فروشی به خرید و فروش اجناس یا هرچیزی به تعداد زیاد میگویند که موجب میشود قیمت ها ارزان تر بشوند.
خرید و فروش عمده املاک کمی متفاوت است. اینکار شامل معاملات بزرگ در خرید املاک و سپس فروش آنها با قیمت مناسب تر است. شما در این عمده فروشی معمولا نقش شخص وسط را بازی میکنید که معامله را با چند فروشنده و خریدار انجام میدهد و این میان سود خود را سهیم میشوید.
خرید و فروش عمده املاک مزایای خود را دارد. از جمله مزایای آن همانطور که گفته شد این است که شما با مبلغ نسبتا کمی میتوانید وارد این بازار شوید, از تنها هزینه هایی که شما ملزم به پرداخت آنها هستید؛ پول بیعانه است که بسیار کم هزینه خواهد بود. اگر بتوانید این قرارداد را درست انجام دهید, تقریبا هیچ خطری برای از دست دادن پول ندارید.
مزیت دیگر این است که از آنجا که شما تنها واسطه هستید؛ مجبور نیستید فرآیند سخت و طاقت فرسای وام گرفتن و کسب اعتماد آنها را طی کنید. بلکه شما تنها سعی میکنید ملک را به خریدار دیگر بفروشید بنابراین نیازی به وام گرفتن و مراحل آن نیست. حتی دیگر نیاز نیست نگران صاحب خانه بودن و تعمیرات ملک باشید.

عمده فروشی املاک چیست؟

وظایف یک عمده فروش املاک

  • بیعانه مناسبی برای نگهداری خانه پرداخت کند.
  • فروش با کمتر از قیمت بازار.
  • معامه را در امنیت انجام بدهد.
  • کارمزد کمتری از بازار میگیرد.

مراحل خرید و فروش عمده املاک چگونه است؟

پیدا کردن املاک مناسب: در مرحله نخست شما باید بهترین نوع ملک را پیدا کنید. این املاک به چند نوع میتوانند باشند. نوع اول خانه های رها شده اند که نیاز به تعمیرات زیاد دارند. معمولا این خانه ها متعلق به بانک میباشد. حق مالکیت اینها در حراج های بسیاری قابل بدست آوردن میباشد. با یک جست و جوی ساده میتوانید این نوع ملک ها را به راحتی پیدا کنید. نوع دیگر از این املاک خانه هایی هستند که شرایط بهتری به نسبت خانه های رها شده دارند. این املاک مدت زیادی در دسترس برای فروش بودند اما خریداری نداشتند. در نتیجه مالکان آنها ناامید شده اند و شما به عنوان شخص وسط میتوانید خانه آنها را به فروش برسانید.

اعداد: بعد از پیدا کردن املاک مورد نظرتان و لیست کردنشان، مساله اعداد هست. شما نمیخواهید تنها یک قرار داد ببندید و یک خانه را به فروش برسانید. در نتیجه با هزینه ها و قیمت های مختلف سر و کار دارید و باید همه آن ارقام را مدیریت کنید تا کسب و کار قابل اعتمادی راه بندازید. این کار یکی از کلید های خرید و فروش عمده املاک است.

شرایط خرید و فروش عمده ملک

مالک: مالکی که قصد فروش خانه اش را داشته باشد؛ قطعا راهی برای ارتباط با خودش را برایتان فراهم کرده است. اگر اینکار را نکرده بود یا خانه ای را قصد فروشش را داشتید و خواستید با مالک آن صحبت کنید جای نگرانی نیست زیرا چند روش جهت ارتباط گرفتن با وی وجود دارد:
نزد همسایگان بروید و از آنها سوال کنید. ایشان اغلب اوقات میتوانند شماره ای از مالک در اختیار شما قرار دهند.
اگر مالک را در حد نام بشناسید شاید در وب سایت ها بتوانید با جست و جو نام مالک و آدرسش را پیدا کنید و شاید بتوانید شماره تلفن یا ایمیلی از وی پیدا کنید. یا در نهایت با ردگیری شخص مورد نظرتان را پیدا کنید.

مذاکره: یکی دیگر از نکات کلیدی در خرید و فروش عمده املاک مذاکره است. پیدا کردن خریدار یا سرمایه گذار در معاملات بزرگ تر قطعا راحت تر است.
هرچه شما سود احتمالی خریدار را بالا تر ببرید احتمال خریداری شدن ملکی که شما عهده فروش آنرا بر گردن دارید بالاتر رفته و درنتیجه سود بیشتری به شما خواهد رسید.
در معاملات حرکت عقلانی پایین آوردن ریسک است. شما بهتر است در شرایطی که مذاکره خوب پیش نرفت خود را بیرون بکشید. اینکار در عمده فروشی ضروری است. باید بدانید در هر معامله مشکلاتی پیش می آید, که این مشکلات باعث ضرر دیدن شما میشود. درنتیجه شما همواره باید بیرون کشیدن از معاملات را در نظر بگیرید.

خریدار: حال که تمام مراحل انجام شد زمان را از دست ندهید و خریداری را برای معامله پیدا کنید. معمولا سرمایه گذار ها هستند که شما میتوانید ملک هارا به ایشان بفروشید.
سرانجام کار: حال که همه چیز فراهم است زمان اتمام بخشیدن به معامله است. دو طرف معامله را به مکان خود (شرکت یا هرجای امن دیگر برای دو طرف) ببرید و قرار داد هارا تکمیل کنید.

بحث ما در زمینه خرید و فروش عمده املاک به پایان رسید. حتما در این زمینه از افراد خبره دیگر و کارشناسان نیز مشورت بگیرید تا بتوانید کسب و کاری پر سود برای خودتان فراهم کنید.

با هر میزان سرمایه ، با ما در سرمایه گذاران ملک مشارکت کنید،جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید👇٠٩١٢۵٩٣٢٠۵۵_٠٩١٢۴٨٣۶٩۴٨