یک گزینه بسیار عالی در سرمایه گذاری، خرید آپارتمان است. اینکار بسیار پیچیده و اصولی است و نکاتی دارد که به برخی از آنها در ادامه میپردازیم. در کل سرمایه گذاری در خرید آپارتمان میتواند در تورم به حفظ پول شما کمک کند. در ادامه این مطلب به برخی از نکات و اصول اولیه سرمایه گذاری در خرید آپارتمان میپردازیم.

بدون اطلاعات سرمایه گذاری خرید آپارتمان یا حتی هرچیز دیگر مساوی شکست و ضرر است. درکنار این ضرر هایش اگر اطلاعات مناسب داشته باشید؛ با صرف زمان مناسب و هزینه ای مناسب (بسیار بالا) سود هنگفتی به شما خواهد رسید. در نظر داشته باشید که زمان مناسب نیز منظور زمان بسیار زیاد است. در کل سرمایه گذاری در خرید آپارتمان، سرمایه گذاری ای از نوع بسیار بلند مدت و پر هزینه میباشد اما در ازای این دو جواب شمارا با سود بسیار بالا میدهد. پس اگر تصمیم گرفته اید وارد این حوزه شوید حتما این دو هزینه نسبتا جبران نشدنی را در نظر داشته باشید و به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدتی نباشید.

سرمایه گذاری در خرید آپارتمان چگونه است؟

از پرسود ترین روش های سرمایه گذاری در آپارتمان ها خرید، تعمیر و فروش آنهاست. شما میتوانید با خرید آپارتمانی قدیمی و صرف هزینه ای کمتر از معمول و از آن مهم تر صرف زمانی کوتاه تر آنرا بازسازی و بعد از آن آپارتمان قدیمی را با قیمتی بسیار بهتر بفروشید.
روشی دیگر وجود دارد که حتی آنرا در روش قبلی نیز میتوانید پیاده کنید؛ تغییر دکوراسیون است. میتوانید پس از بازسازی آپارتمانی به کمی سرمایه و وقت بیشتر و کمی سلیقه به خرج دادن, ارزش آپارتمان خود را بالاتر ببرید. بسیاری هستند که هنگام خرید خانه برای خود به دکوراسیون خانه بسیار اهمیت میدهند و کیفیت اجرایی خانه را زیاد توجه نمیکنند البته این به آن دلیل است که اطلاعی در این خصوص ندارند.
پیش از اقدامی در خرید و سرمایه گذاری برای آپارتمان باید اطلاعات جمع کنید. همونطور که گفته شد بدون اطلاعات حتما شکست خواهید خورد. پس حتما قبل از هر اقدامی اطلاعات لازمه در خصوص آپارتمان و مناطق جمع آوری کنید. هزینه ای که میخواهید بکنید را ارزیابی کنید. منطقه ای که در آن آپارتمان خرید میکنید در سودی که شما بدست می آورید بسیار موثر است.

سرمایه گذاری در خرید آپارتمان چگونه است؟

نکات مهم در سرمایه گذاری در خرید آپارتمان

اول از همه نکته ای که شاید بهتر باشد بدانید که تقریبا هیچ املاکی ای مشاوره صحیح به شما نخواهد داد. لزا حتما با کارشناسان مثل مهندسین عمران یا معماری که با تجربه هستند مشورت کنید تا خدایی نکرده ضرری از این قبیل به شما نرسد.
در سرمایه گذاری برای خرید یک آپارتمان اگر به دنبال فروش خوب و سود بالای آن هستید باید حتما حواستان به امکاناتی که در منطقه مورد نظرتان باشد. به عنوان مثال مراکز خرید در نزدیکی آن منطقه, درمانگاه یا بیمارستان ها و مناطق تفریحی از جمله مواردی هستند که میتوانید به آنها توجه کنید و احتمال فروش رفتن آپارتمان شمارا بسیار بالاتر میکند.

ریز نکاتی به صورت زیر برایتان آوردیم که با رعایت آنها سرمایه گذاری در خرید آپارتمان برای شما پرسود تر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که رعایت نکردن این نکات میتواند به شما ضرر برساند:

  •  چه مزیت هایی در منطقه هست (مانند امکانات). این مورد را قبل از سرمایه گذاری حتما چک کنید.
  •  نرخ به متر و نرخ رهن و اجاره منطقه مورد نظرتان را بررسی کنید و بر این اساس اقدام کنید (مخصوصا نرخ اجاره).
  •  قیمت و هزینه های اولیه جهت ساخت را بررسی کنید.
  •  نور پردازی ساختمان, قطعا یکی از مهم ترین بخش ها در فروش آپارتمان شما هست. همیشه مشتری ها و مردم به نور پردازی خونه دقت میکنند. و البته این نورپردازی مناسب است که خانه را کمی بزرگ تر نشان میدهد.
  •  گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در خرید آپارتمان شما خیابان هایی هستند که محیط شهری مناسب تری و تمیز تری دارند.
  •  در مناطقی که سارقان رفت و آمد زیادی دارند و مناطق سیاهی هستند. مناسب نیستند و اصلا فروش خوبی ندارند.

سرمایه گذاری خرید آپارتمان

خانه ویلایی یا آپارتمان

فاکتور هایی را بیان میکنیم که میتوانید بین این دو تصمیم بگیرید که آیا اصلا سرمایه گذاری در خرید آپارتمان مناسب شما است؟
خانه هایی ویلایی از نظر پارکینگ, ورودی یا حیاط مستقل هستند. معمولا محبوبیت بیشتری دارند و خریداران بیشتر علاقه به خریدشان دارند. اما نکته دیگری که قابل گفتن است این است که این خانه ها صرفا محبوبیت بالایی دارند و اکثرا توانایی خریدشان را ندارند. درنتیجه خرید و فروش آپارتمان ها بسیار بسیار بیشتر ویلا هست لزا امکان مشتری پیدا کردن برای ویلا ها بسیار پایین تر است.

همناطور که گفته شد سرمایه گذاری در خرید در صورت رعایت کردن ریز نکات بالا میتواند پرسود باشد. به طور کلی تمام آنها کار شمارا در فروش آپارتمانتان راحت تر میکنند که درنتیجه به شما سود بیشتری میرسانند.