امروزه سرمایه گذاری در اکثر موارد مختلف به یکی از پردرآمد ترین شغل ها مخصوصا در ایران تبدیل شده در این مطلب قرار است برایتان درمورد سرمایه گذاری خرید ملک بگوییم.
اگه بگوییم سرمایه گذاری در خرید ملک یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری است اغراق نکرده ایم. معمولا هم نیز سرمایگذاران به همین علت سمت این امر کشیده میشوند زیرا میدانند که هزینه ای که در ملک سرمایه گذاری میکنند روزی به سود خودشان خواهد بود. سرمایه گذاری خرید ملک البته بسیار راحت و آسان نیست زیرا جدا از سرمایه اولیه بسیار بالایی که نیاز دارد نیازمند دانش خاصی است که در بررسی موقعیت ها و مناطق مختلف نیازمند مهارت بالایی است.
این بازار تحت موارد خیلی زیادی قرار میگیرد و قیمت های آنها در منطقه های مختلف بسیار متفاوت است. در نتیجه همانطور که گفته شد، سرمایه گذاری در خرید ملک نیازمند مهارت و دانش بسیار بالایی است زیرا احتمال ضرر کردن در آن بسیار زیاد است پس حتما اگر تازه وارد هستید قبل از هرکاری با مشاوران این حوزه صحبت کنید و تمام نکات آنرا در نظر بگیرید.
در ادامه مطلب به ذکر نکاتی از سرمایه گذاری خرید ملک میپردازیم و امیدواریم در این حوزه کمک شایانی بتوانیم به شما بکنیم.

نکات سرمایه گذاری در خرید ملک

نکات سرمایه گذاری در خرید ملک

  •  هنگام سرمایه گذاری در خرید ملک این مورد را میدانید که درست است که این نوع سرمایه گذاری یکی از امن ترین انواع سرمایه گذاری محسوب میشود اما همچنان ریسک های خود را دارد.
  •  نکته قابل به ذکر دیگر این است که در اکثر مواقع سرمایه گذاری در خرید ملک بازار ثابتی دارد و صرفا بعضی وقت ها با رشد ها یا سقوط سهام هایی زیادی مواجه میشود. پس به هنگام سرمایه گذاری در این موارد حتما نگاه بلند مدتی داشته باشید و موقعیت های مختلف را بسنجید.
  •  سرمایه گذاری در ملک انواعی دارد. اما کلیت امر سرمایه گذاری در ملک هم نیز مانند بقیه سرمایه گذاری هاست و هر شخصی به امید افزایش قیمت املاک اقدام به سرمایه گذاری میکند. طبیعتا هر شخصی که سرمایه بیشتری دارد (با انتخاب درست)؛ سود بیشتری میبرد.
  •  هنگام سرمایه گذاری در خرید ملک باید در نظر داشته باشید که در کدام نوع قصد خرید و فروش املاک خود را دارید. زیرا نوع آنها در قیمتشان بسیار تاثیر میگذارد.
  •  از انواع سرمایه گذاری در خرید ملک به مسکن ها, باغ ها, املاک تجاری و زمین ها میتوان اشاره کرد.

 

هدف سرمایه گذاری در خرید ملک

قدم اول در هرچیزی حتی سرمایه گذاری مسلما تعیین هدف است. البته میدانیم که این تعیین هدف ها خود نیز سرمایه گذاری هستند. در نتیجه حتما قبل از هر اقدام دیگری برای خود هدفی داشته باشید و بدانید چه مقدار میخواهید و تا کجا پیش میروید. در کنار این موضوع باید آگاه نیز باشید که اینکار زمان زیادی میبرد و کلید موفقیت در آن داشتن صبر بسیار زیاد است.

 

چه زمانی برای سرمایه گذاری در خرید ملک مناسب است

قدم دوم در سرمایه گذاری خرید ملک بدون شک این است که بدانید چه زمانی بیشترین بهینگی را برای خرید دارد. میتوان گفت بهترین زمان سرمایه گذاری در خرید ملک، هنگامی است که بازار در آرامش قرار دارد و یا به سقف قیمتی نرسیده است. البته گفتن اینکار به همین راحتی نیست و نیازمند تحلیل است.

 

موقعیت مکانی املاک

بسیار مهم است که ملک خود را در موقعیت مکانی مناسبی خریداری کنید. سرمایه گذاری در خرید ملک باید در مکانی باشد که با اطمینان متوان گفت جای پیشرفت دارد در غیر این صورت سرمایه گذاری کاملا اشتباه است. مثلا مراکز شهر ها موقعیت مکانی های مناسبی برای سرمایه گذاری در خرید ملک هستند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ملک

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ملک

– مزایای زیادی در این زمینه چند نمونه از مزایای سرمایه گذاری خرید ملک به شرح زیر است:

  •  یکی از مزایای آن این است که میتوانید از طریق املاک خود کسب درآمد ماهیانه بکنید (اجاره و رهن).
  •  از مزایای دیگر ثبات بازار است که یکی از ویژه ترین آنهاست که باعث کاهش استرس آن میشود.
  •  کسب سود بیشتر در آینده است. که این مورد دلیل اصلی سرمایه گذاری است مزیت بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری در خرید ملک است زیرا جدا از دو مزیت دیگر املاک درکل سود زیادی در این نوع از سرمایه گذاری نصیب شما خواهد شد. البته اگر درست تصمیم گیری کنید و کمی صبر به خرج دهید.

 هر بازاری هرچقدر هم مزایای زیادی داشته باشد بی شک معایبی به همراه خود دارد. هر شخصی که میخواهد وارد کاری شود باید حتما معایب آنکار را بداند و بسنجد. سرمایه گذاری خرید ملک هم معایب خودش را دارد که چند مورد را به دنبال مزایای آن در ادامه می آوریم:

  •  بدون شک اولین و مهم ترین عیب سرمایه گذاری در خرید ملک، هزینه های بالای این امر است. در چنگ داشتن یک ملک در هر نوع آن نیازمند صرف هزینه بسیار بالا است.
  • به فروش رساندن املاک در بهترین حالت آنها کار اصلا آسانی نیست. مخصوصا امروزه مشاوران زیادی در این حوزه فعالیت میکنن و در افزایش قیمت ها خریداران را آگاه میکنند. کنار این موضوع پیدا کردن مشتری ای که قصد خرید ملک را با قیمت مناسب داشته باشد نیازمند صرف زمان و حوصله زیادی است.
  •  با توجه به مورد دوم بعد از گذشت زمانی مشکلی دیگر پیش می آید آن هم این است که با بالا رفتن سن ملک قیمت آن کاهش پیدا میکند و از حدی بیشتر دیگر مناسب برای سرمایه گذاری نخواهد بود.
  • آخرین عیب سرمایه گذاری در خرید املاک در کنار مورد شماره یک یعنی هزینه نقدی بالا هزینه زمانی نیز هست. شما برای به دست اوردن یک ملک با قیمت مناسب و ارزش سرمایه گذاری خوب باید زمان زیادی را صرف کنید. که این یعنی اگر اشتباه انتخاب کنید جدا از مبلغ هنگفتی که از دست میدهید زمانی جبران نشدنی را از دست خواهید داد.

حتما به موارد بالا دقت ویژه ای داشته باشید و با مشاوران و متخصصان صحبت کنید. درست است که سرمایه گذاری در خرید ملک بسیار پرسود و امن است اما معایبی نیز در کنار آن دارد و اشتباهات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

با هر میزان سرمایه ، با ما در سرمایه گذاران ملک مشارکت کنید،جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید👇٠٩١٢۵٩٣٢٠۵۵_٠٩١٢۴٨٣۶٩۴٨