سرمایه گذاری خرید زمین

سرمایه گذاری در خرید زمین همواره از پررونق ترین بازار ها در ایران و جهان بوده و هست. از آنجایی که همواره تورم رو به افزایش است؛ سرمایه گذاری در زمین نیز همواره با سود همراه است و ریسک کمی نیز دارد. میتوان گفت این نوع سرمایه گذاری نوعی آینده نگری برای خود و فرزندانتان خواهد بود. البته اینکار به همین راحتی که به نظر میرسد نیست و یک اشتباه کوچک در این زمینه از هر نظر میتواند کاملا نتیجه برعکس بدهد و تمام سرمایه شمارا ازتون بگیرد پس با ما همراه باشید تا با نکات ریزی که در ادامه خدمتتان میگوییم بتوانیم کمکی در این زمینه برایتان قائل شویم.

در ابتدا بیایید ببینیم اصلا آیا خرید زمین خوب است؟ یعنی اصلا سرمایه گذاری در خرید زمین بدرد میخورد و ارزشش را دارد؟
این کار میتواند تا حد زیادی برای شما سودآور باشد. به علاوه سرمایه گذاری در خرید زمین کار نسبتا راحتی هست و جز چند تا ریز نکته و سرمایه اولیه نسبتا زیاد تقریبا کار دیگری لازم نیست بکنید. امروزه به طور کلی ملک و زمین همواره دچار افزایش نرخ هستند در نتیجه سرمایه گذاری در خرید زمین میتواند برایتان در اکثر مواقع سود آور باشد.
پس میتوان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در خرید زمین انتخاب مناسبی است اگه شرایط اولیه اش (سرمایه اولیه زیاد) را دارید. اصلا بیایید بگوییم هنگام سرمایه گذاری در خرید زمین، زمینی که شما میخرید سود مناسب را نداشته باشد. اما با توجه به وضعیت تورم در کشور اگر حتی سودی به شما در اینکار نرسد امکان ضرر کردنتان کم است و شما میتوانید با این سرمایه گذاری پول و سرمایه خود را ذخیره و حفظ کنید. 

حتی میتوانید با کمی سرمایه گذاری بیشتر بررویی آن به ساخت ویلا یا آپارتمان بپردازید و چندین برابر حتی بیشتر سود کنید. اما خب از هرچیزی مهم تر در این مطلب سود آوری در سرمایه گذاری خرید زمین است. که در ادامه به آن مقداری میپردازیم.

مزایای سرمایه گذاری در خرید زمین

در گام اول بی شک میتوان گفت میزان سودی که شما از سرمایه گذاری خود میبرید در نقاط مختلف کشور متفاوت خواهد بود. اصولا مناطقی که پر تقاضا تر هستند. مانند شمال کشور یا پایتخت یا شهر های بزرگی مانند کرج, اصفهان یا مشهد سود با سود بیشتری همراه خواهند بود. میتوان گفت سرمایه گذاری در خرید زمین طی گذشت تقریبا 10 سال با توجه به آمار های گرفته شده شاید بتواند سرمایه شمارا چیزی حدود 15 برابر بکند. البته این میزان باز هم بستگی به موقعیت جغرافیایی که گفته شد, شرایط زمین و ازین قبایل دارد.

میتوان گفت سرمایه گذاری در خرید زمین یکی از روش های سرمایه گذاری خرید است. هرچند این روش هم مانند سرمایه گذاری در خرید ملک ، مزایای خود معایب خود را نیز دارد.

 

مزایای سرمایه گذاری در خرید زمین

  •  ارزش خود را حفظ میکند: همانطور که گفته شد با توجه به تورم در کشور احتمال سقوط ارزش زمین بسیار پایین است. به طوری که میتوان گفت زمینی که شما برروی آن سرمایه گذاری میکنید اگر ارزشش زیاد نشود کم نخواهد شد. و جدای از آن زمین ها تاریخ مصرف ندارند. و همیشه با ارزش خواهند بود.
  • عدم محدودیت: شما صرفا مجبور نیستید در ایران بر روی زمین سرمایه گذاری کنید. خرید زمین در هرجایی از دنیا ممکن است. و شما میتوانید سرمایه گذاری خود را در کشور های خارج از ایران انجام دهید.
  •  امکان تغییر کاربری
  •  امکان استفاده از تسهیلات بانکی
    امکان رهن و اجاره دادن

معایب سرمایه گذاری در خرید زمین

البته که در کنار مزایایی که گفته شد سرمایه گذاری در خرید زمین ها معایب خود را نیز دارا هستند. هرچند این معایب در مقایسه با مزیت های آن هیچ نیستند. اما باز هم گفتن آنها و دانستنشان خالی لطف نیست. همانطور که گفته شد یکی از سرمایه گذاری هایی که شما میتوانید در کنار خرید زمین انجام دهید. ساخت و ساز ساختمان است.

از معایب این موضوع میتوان به چیزی مانند بلایای طبیعی اشاره کرد که درصورت زمان گذاری نادرست و بی پایه در ساختمان میتواند بخشی از ساختمان از دست برود و اعتبار آن زمین نیز در نظر خریداران به علت ترس از سلامت جانشان پایین بیاید. در کنار آن ساختمانی که میسازید بعد گذشت چند سال نیازمند بازسازی است. و جدا از این هزینه های هنگفت خرید خود زمین همانطور که گفته شد نیازمند سرمایه اولیه نسبتا زیاد است.

قابل به گفتن است معایب بالا اگر به کل فکر ساخت و ساز را از سرتان بیرون کنید نیز حذف خواهد شد و احتمال سود کردن شما سر جایش خواهد بود. هرچند مقداری کمتر ریسک کردن و ساخت و ساز است.

بررسی شرایط سرمایه گذاری خرید زمین

بهترین مناطق جهت سرمایه گذاری و خرید زمین کجاست؟

قبل از هرکاری که بخواهید سرمایه گذاری خود را انجام بدهید. قطعا برای خودتان نیز همین سوال مطرح است که کجا زمین بخرم؟ طبیعتا برای اینکه بتوان سود زیادی برد باید بهترین منطقه را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد.

 اطراف تهران از مناطق خوب برای سرمایه گذاری و خرید زمین است. امروزه این زمین ها رشد بسیار بالایی دارند و همچنان نسبت به زمین های داخل شهر تهران ارزان قیمت تر هستند. بنابراین این مناطق که در کرج هم در همین وضعیت خواهید پیدا کرد برای سرمایه گذاری عالی هستند
 شمال یکی از مناطق بسیار مسافرتی و توریستی است که سالانه مسافرات زیادی به آن سفر میکنند. البته امروزه به نسبت مورد قبلی نمیتوان آنرا بسیار پرسود و مناسب دانست به علت آنکه زمین های آنجا قیمت بالایی دارند و رشد خود را کرده اند. اما همچنان اجاره دادن این زمین و خانه های ویلایی از سود بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری خرید زمین. شهر مشهد مقدس است. این شهر قطب مذهبی کشور ایران است و یکی از شهر های توریستی و مسافرتی ایران است. در نتیجه سرمایه گذاری پرسودی را خواهد داشت و به مانند شهر های شمال همچنان درحال رشد است.

موارد قابل بحث تری در موضوع سرمایه گذاری در خرید زمین است. مانند اینکه سرمایه گذاری در زمین بهتر است؟ یا خرید طلا یا سرمایه گذاری در خرید آپارتمان. میتوان گفت تمامی آنها به اندازه کافی خوب و سود آور هستند. و شما تنها لازم است با توجه به تحقیقات خودتان و جیبتان تصمیمتان را بر هرکدام بگیرید و تمامی نکات را در نظر داشته باشید.

با هر میزان سرمایه ، با ما در سرمایه گذاران ملک مشارکت کنید،جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید👇٠٩١٢۵٩٣٢٠۵۵_٠٩١٢۴٨٣۶٩۴٨